čtvrtek 19. dubna 2012

Tereza Voříšková: Boris Vian


Terezu uznávám. Oproti muzikantům se čeští mladí herci a herečky těší určité náklonnosti a otevřenosti. Důkazem nám může být i herečka Tereza Voříšková (* 1989), kterou jsme naposledy mohli, v našich kinech, vidět ve filmu Alois Nebel. Nyní hostuje v seriálu Missing. Úroveň jejího talentu a váženosti se mi potvrdila při spatření šestnáctého čísla týdeníku Reflex, kde Tereza zdobí titulní stranu, výtisk jsem zakoupila a začetla se do šesti stránek, které jí byly věnovány.

Na str. 25 mě čekalo obrovské překvapení, kdy na jednu z otázek odpověděla:

"Čtu si. Včera jsem na jeden zátah přečetla Pěnu dní od Borise Viana. Vůbec jsem netušila, že někdo může být obdařen takovou imaginací, že knížku lze napsat tak, abych její svět viděla tak zřetelně před sebou. Tak mě to chytlo, že jsem ji přečetla na jeden zátah i na   tom blbým, malým mobilu." 

Všechny Borisovy knihy jsem přečetla a Terezo, ujišťuji Tě, že každá z nich vytváří naprosto jiný svět pod taktovkou Borise Viana, Vernona Sullivana, chcete-li. Těší mě, že čeští čtenáři stále objevují tohoto francouzského spisovatele, překladatele a muzikanta. 

Trocha mého nadšení..., z Terezy i z Borise! 

Žádné komentáře:

Okomentovat