sobota 21. dubna 2012

Má zahrádka - díl III.

Majoránka zahradní:

Abych se tu nechlubila jen bylinkářskými úspěchy, přiznávám, že nyní řeším jeden obrovský nezdar, viz. fotografie. Po přepíchání mi majoránka uvadla. Když jsem ji přepichovala, měla slabé stonky, které byly poměrně vysoké.



Je několik možností, kde jsem mohla udělat chybu:

1) Majoránku jsem měla zasadit do menší/větší hloubky.
2) Majoránku jsem ještě neměla přepichovat.
3) Majoránka byla málo/hodně zalita.
4) ... a mnoho dalších možností!

Rozhodla jsem se, že dnes truhlík od majoránky vyčistím a do stejného substrátu zaseji nová semínka, která nebudu přepichovat, s bylinkou už nebudu manipulovat.

Bazalka pravá:

Ve stejný den jsem se pustila i do přepichování bazalky, které se velmi daří, což dokazují fotografie. Myslím si, že krásný truhlík plný aromatické bazalky mám, téměř, jistý.



Meduňka lékařská: 

O týden později jsem přepíchala také meduňku, která, jak můžete vidět na fotografiích, se ještě zcela nevzpamatovala. Doufám, že jsem se neunáhlila - všechny meduňky se už ale honosily citrónovým čtyřlistím. Držte nám palce!



Rozmarýn lékařský:

Z asi třiceti semínek mi vyklíčila jen tato šťastná sedmička. Uvidíme, jak se bude rostlinka vyvíjet.



Tymián obecný:

Pěstování tymiánu už pomalu vzdávám - není se čemu divit při pohledu na mou postupně hynoucí úrodu.



Máta peprná, měsíční jahody:

Tyto rostlinky mě nechávají ještě trochu čekat, ale myslím si, že se sklizně dočkám.




Levandule lékařská:

Má nová závislost - levandule! Nevydržela jsem a koupila ji, hned máme v ložnici trochu Francie.



K tomu mi statečně bojuje ještě 7 rostlinek, u kterých netroufám odhadovat výsledek. Prý se ale levandule dá řízkovat, takže k množení dojde tak jako tak...



Hodnocení: Pomalu si začínám uvědomovat, že pěstování bylinek od semínka není až tak snadné a jednoznačné, jak jsem si představovala. Je potřeba mnoho péče a trpělivosti...


Žádné komentáře:

Okomentovat