sobota 7. dubna 2012

Má zahrádka - díl II.

Začíná se něco dít. Zamilovala jsem si svou bazalku, majoránku a meduňku, myslím si, že tady slavím první úspěchy.




















































Problém nastal s tymiánem, včera jsem se radovala ze zeleně, která se na mě z květináčku usmívala, ale dnes jsem na stejném místě objevila uvadlou polovinu mé úrody. Má někdo nějaké zkušenosti? Možná je na něj, zatím, příliš chladno, nebo nesnese takovou vlhkost jako ostatní bylinky (provizorně jsem si vysela ještě další květináček tymiánu, který budu kropit méně).




































Levandule, máta, jahody a rozmarýn mě nechávají čekat - to mě nutí přemýšlet nad tím, zda nedělám někde nějakou chybičku. Dám jim ještě trochu času.




















A na závěr: Bastien (můj milovaný a dokonalý kocour) už zjistil, že to nejsou jen pouhé květináče naplněné hlínou, proto jsem musela zavést bezpečnostní opatření (ano, domácí výroba)!























2 komentáře:

  1. Chválím první úspěchy!
    U tymiánu a jiných aromatickým bylinek je občas problém s muškami, které jim papají kořínky. Myslím, že se jim říká Stínky, ale nejsem si jistá. Pomáhá si koupit v květinářství taková žlutá lepítka, která zapíchneš do postiženého květináče a jeho okolí. Oni se tam nalepí a umřou.
    Když to stihneš včas, ještě tymián a okolní zelené hrdiny můžeš zachránit.

    Ale nezaručuju, že se jedná přímo o tenhle hmyz. Je možné, že je chyba v něčem jiném. Zkus si odpozorovat, jestli tam okolo něco nelétá... ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Mušky tu právě vůbec nejsou..., je možnost, že jsem ho (tymián) na začátku přelévala, tak jsem vysela ještě jednu dávku a šetřím s vodou, tak uvidíme.

    Do toho mi, ve velkém, vyrazily jahody, trocha rozmarýnu, máty a trápí mě pořád jen levandule (na kterou jsem se, paradoxně, nejvíce těšila).

    OdpovědětVymazat