neděle 21. července 2013

Toulky jižní Francií aneb jak já to tam miluji ... (!) - III. část

AIX-EN-PROVENCE

Další den jsme se vydali na celodenní výlet do "typického" provensálského města Aix-en-Provence. Toto město pro mě zůstává obrovskou neznámou, a proto si ho budu chtít procestovat ještě jednou. Ráno jsme navštívili jižanské trhy, které byly plné nejrůznějších místních mňamek, dále jsme šli po památkách a po ruchu města, na konci výšlapu po městě jsem si ale říkala: "To bylo všechno?" Teď už vím, že nebylo. Prohlédli jsme stěží polovinu města, pro příště to bude chtít pečlivější přípravu. Je to krásné město, tolik ruchem podobné Paříži ...













SALON-DE-PROVENCE

Dalším z překvapeních naší cesty mi bylo městečko Salon-de-Provence, kde jsme se zastavili cestou z Aix-en-Provence. Mysleli jsme si, že je to jen nějaká malá vesnička spojovaná s Nostradamem, ale u cedule se jménem nám došlo, že před námi stojí poměrně velké město (okolo 50 000 obyvatel). Město bylo živé, hravé a barevné. Dýchl na nás i příjemný kavárenský život, obchody s ovocem a příjemní obyvatelé.









ARLES

Cestou do národní parku Camargue jsme si udělali celodenní zastávku ve městě Arles, které si nás okamžitě získalo. Typické francouzské město - okolí osázeno obchody a službami nezbytnými pro obyvatele tak obrovského města, ale historický střed plně zachován a udržován. Vyřádila jsem se tam i v jednom malém antikvariátu. Rozhodně město doporučuji, je tam krásná pěší trasa, během které poznáte celou historii a kulturu města.















1 komentář: