úterý 5. června 2012

Les adoptés :

















Les adoptés, poslední francouzský film, který jsem shlédla. Napíši krátkou recenzi v českém jazyce; recenze ve francouzském jazyce začnu doplňovat během léta, v pauze mezi jarním a podzimním semestrem.

Film jsem si vyhledala s domněním, že v něm hraje má oblíbená francouzská herečka, Mélanie Laurent*, žádné další informace jsem k filmu neměla. Zklamalo mě, že Mélanie ve filmu hraje jen třetí kolo u vozu, doslova. Hlavními postavami je pár, Marine (Marie Denarnaud) a Alex (Denis Ménochet). Jak příběh plynul zvykla jsem si na Marii Denarnaud, která byla naprosto nádherná a okouzlila mě. Musím shlédnout její další filmy (úkol!). Film skončil a já si uvědomila, že je to jeden z těch, které si budete pamatovat zítra, za týden i za měsíc, takže na stránkách CSFD by musel dostat *****.

























Pustila jsem se do hledání dalších informací a netrvalo dlouho a má záhada byla objasněna. Mélanie Laurent je režisérkou tohoto filmu z roku 2011, proto mé třetí kolo u vozu. Najednou se zase stala hvězdou celého počinu a já si jen mohla říct, jak talentovanou herečkou, zpěvačkou a nyní i režisérkou tato Francouzka je.


Pro Mélanii Laurent jsou Les adoptés prvním filmem, který režírovala, když opomenu 2 krátkometrážní filmy : De moins en moins a A ses pieds. Reakce diváků se dělí na dva tábory, kdy já se přikláním k tomu z nich, který nevěřícně kroutí hlavou a říká si, jak je Mélanie Laurent dokonalá a nadaná.

Ve vedlejších rolích můžeme vidět ještě Clémentine Célarié, Audrey Lamy (kterou také zbožňuji) a Théodore Maquet-Fouchera.

Děj nevyzradím, ale film doporučím. Příběh je silný, velmi emotivní a herci odvedli špičkovou práci, uvěříte jim každé gesto. Hlavní osou děje je sesterský vztah ohrožený mužem, který se do jedné z nich zamiluje, ale tyto "malichernosti" jdou, po nečekaném zvratu, stranou, sami uvidíte.

Jen se obávám, že film si budete muset pustit ve francouzském originále (zda seženete titulky, netuším), protože DVD s českým dabingem nevyšlo.

* Mélanie Laurent si mě získala rolí Lili ve filmu z roku 2006 Je vais bien, ne t´en fais pas, vřele doporučuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat